Fruit Smoothies maken

Smoothies zijn een smakelijke manier om u uw dagelijkse portie fruit binnen te krijgen. Ze zijn eenvoudig te maken en lekker om tussen door te drinken als je vaak druk bent en weinig tijd hebt.

Smoothies bevatten helaas vaak melkproducten die ongewenst vet, calorieën en lactose toevoegen. Zuivelproducten zijn niet perse nodig om je smoothie een rijke en romige textuur te geven.

Er zijn ook manieren om smoothies te maken met enkel fruit als ingrediënt.

Hier onder staan een paar lekkere voorbeelden van fruit smoothies die je zelf na kunt maken.

Sinaasappel-Banaan Smoothie

Stap 1
Pel een grote banaan en snij deze door de helft. Haal het groen van drie grote aardbeien af. Plaats de aardbeien en de 2 banaan helften in een diepvries zak of bakje en wacht 2 uur zodat ze half bevroren zijn.

Stap 2
Haal het bevroren fruit uit de vriezer en doe het in de blender. Voeg vervolgens een 1/2 kopje vers geperst sinaasappelsap toe.

Stap 3
Beveilig de blender met de deksel en meng het geheel goed. Je smoothie is klaar. Giet je drankje in een groot drinkglas en direct drinken.

Herhaal het proces voor extra smoothies. De combinatie van banaan en sinaasappelsap is niet alleen erg lekker, maar voegt ook een overvloed aan gezonde kalium toe.

Een Tropische Smoothie

Stap 1
Snij twee perziken door tweeën en verwijder de pitten. Plaats de perzik helften in een diepvries zak of bakje en in de diepvries voor ongeveer twee uur.

Stap 2
Doe de bevroren perziken in de blender en voeg een half kopje verse ananas stukjes en 1 kop mango sap toe. Knijp wat vers sap van een citroen- of limoen in de blender als u liever een wat sterkere smaak aan uw smoothie wilt geven.

Stap 3
Beveilig de blender met het deksel. Meng het geheel tot de textuur glad is. Verdeel je smoothie over twee drinkglazen en geniet direct van uw zelf gemaakte smoothie.

Bosbessen Smoothies helpen bij verkoudheid en griep!
Ze zullen je niet genezen van de verkoudheid, maar je kunt de duur wel verkorten door de hoge hoeveelheid vitamine C die bosbessen bevatten. Bosbessen zijn goed te mengen met andere soorten fruit en vruchtensappen. De stoffen in bosbessen hebben antivirale eigenschappen waardoor je je sneller opgeknapt zal voelen als je last van griep hebt of erg verkouden bent.

Extra voordelen van Smoothies

Sommige smoothies bevatten essentiële koolhydraten en vezels en kunnen helpen om genoeg vitaminen, mineralen en eiwitten binnen te krijgen. Veel vruchten bevatten belangrijke vitaminen, zoals C en A, en gezonde mineralen, waaronder ijzer, kalium en folaat.

,